L’Ajuntament de Lleida, a través de la Regidoria de Ciutat i Cultura, ha encarregat a tres professionals la confecció i configuració de la programació de les arts escèniques de LaTemporada Lleida. S’incorporen Ramon Giné, director artístic de la Mostra d’Igualada i tècnic i dinamitzador cultural de l’Ajuntament de Juneda; Arnau Vinós, actor, productor, gestor cultural i cap de l’àrea de producció i professionals de la Mostra Igualada, que prenen el relleu a Amàlia Atmetlló i Lara Díez Quintanilla, i continua Marc Cartanyà, actor i un dels impulsors de la companyia Íntims Produccions.

Aquestes tres persones conformen la comissió programadora que ja treballa en la programació artística del programa d’arts escèniques de Lleida. L’objectiu de l’encàrrec a aquest equip curatorial és programar els espectacles per al període tardor-hivern 2022-2023 i primavera-estiu 2023, Estiu en Viu 2023, tardor-hivern 2023-2024 i primavera-estiu 2024.

Pel que fa als requisits que s’han tingut en compte a l’hora de conformar aquesta comissió han estat la trajectòria professional en l’àmbit de les arts escèniques, que estiguin en actiu i vinculats a la creació, la producció i la difusió de les arts escèniques.

Les seves funcions són dissenyar una proposta de programació i consensuar-la amb la direcció de l’àrea de cultura de l’Ajuntament de Lleida, proposar una activitat complementària (formativa, divulgativa, participativa...), acompanyar i assistir  en el bon desenvolupament de la programació i les activitats vinculades, fer seguiment i avaluar les dinàmiques de la programació i de les activitats i participar en tot allò que faci referencia als continguts artístics i a les activitats paral·leles.

Ramon Giné Lorca

Des del 2019 i en l’actualitat és el director artístic de la Mostra d’Igualada – Fira de teatre infantil i juvenil que compatibilitza amb la feina de tècnic i dinamitzador cultural de l’Ajuntament de Juneda on treballa des del 2015.

Diplomat a l’Escola de Creació i Moviment Teatral Mar Navarro i Andrés Hernández de Madrid i Postgrau de gestió i producció d’espectacles per la Universitat de Barcelona, Giné també ha estat actor professional entre 1994-2006 en diferents companyies de teatre familiar, destacant Zum Zum Teatre, La Baldufa, Centre de Titelles de Lleida i La Trup de Retruc.

També ha estat docent en centres educatius i escoles d’interpretació escènica, destacant l’Escola de teatre musical Memory de Barcelona i l’escola de teatre Zum Zum.

Arnau Vinós i Elias

L’Arnau Vinós és d’Igualada i és actor, productor i gestor cultural. Des del 2014 i en l’actualitat és el cap de l’àrea de producció i professionals de la Mostra Igualada – Fira de teatre infantil i juvenil, i el productor artístic i executiu de les companyies Cor de Maguey i Eléctrico28.

Funda la companyia de teatre familiar Microcosmos Teatre el 2006, just després d’acabar l’especialitat d’interpretació a l’Institut del Teatre de Barcelona. Fins el 2012 crea cinc espectacles amb els quals viatja pels principals escenaris del país i de l’estat, fent alguna incursió a Europa i Amèrica. El 2013 estudia el Màster de Creació en Arts de Carrer, organitzat per FiraTàrrega i la Universitat de Lleida, i decideix canviar de rumb amb la creació de la companyia Foradelugar, especialitzada en espectacles per espais no convencionals i de carrer. Paral·lelament també participa en altres companyies com La Reial, Dimitri Ialta, Egos Teatre o el Centre de Titelles de Lleida.

Amb la voluntat d’obrir la mirada, i de tenir una mirada més holística de les arts escèniques en particular, i de la cultura en general, el 2022 imparteix el Màster en Gestió Cultural a la UOC.

Marc Cartanyà Pena

Actor amb molt d'interès en la direcció, la dramatúrgia i totes aquelles coses que conformen les arts escèniques. La seva principal formació escènica ha estat en l'entorn de l'Aula de Teatre de Lleida, però també a l'Obrador de la Sala Beckett i en altres formacions diverses. Actualment cursa el grau d'Humanitats a la Universitat Oberta de Catalunya.

La seva vida escènica professional comença amb la companyia El Sidral, amb qui fa animacions i saraus de tota mena. Després amb Campi Qui Pugui, amb qui s'introdueix al teatre de carrer i amb la companyia de comediants La Baldufa. Però també amb l'Agrupación Señor Serrano, en Ferran Dordal i el Col·lectiu VVAA. Fa d'ajudant de direcció d'en Jorge-Yamam Serrano, de l'Iván Morales i d'en David Climent.

El 2012 enceta un projecte vital apassionant amb l'Isaac Baró, l'Oriol Esquerda i la Sandra Pujol; la companyia Íntims Produccions amb qui ha fet els espectacles “El lloc”, “Wasted”, “Pool (No Water)” o “Èter Brota”.